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Frutuoso G. M. Silva

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Publications

 
  • Evaluation of immersive user interfaces in virtual reality first person games
    Rennan Raffaele, Breno de Carvalho e Frutuoso Silva
    Actas do Encontro Português de Computação Gráfica e Interacção, 12 e 13 de Outubro, Guimarães, Portugal, pp. 123-126, 2017.

  • A new tool for network analysis on team sports - The ultimate performance analysis tool
    Frutuoso Silva, Quoc Nguyen, Abel Gomes, Fernando Martins and Filipe Clemente
    Proceedings of 23rd International Conference on Engineering, Technology and Innovation (ICE/ITMC), pp. 454-460, 2017.

  • Arquitecturas de rede em jogos multi jogador no Unity
    Nuno Carapito e Frutuoso Silva
    Proceedings of Videojogos 2016, pp.63-69, 2016.
     
  • Forgotten Shaft – Demo
    Bruno Lima, Eduardo Gualdino, Rennan Raffaele e Frutuoso Silva
    Proceedings of Videojogos 2016.

  • Performance analysis tool for network analysis on team sports: a case study of FIFA Soccer World Cup 2014
    F. M. Clemente , F. Silva , F. Martins , D. Kalamaras , R. Mendes
    Journal of Sports Engineering and Technology, Vol. 230, No. 5, pp. 1-31,  2015.

  • Iniciação à Modelação 3D
    Frutuoso Silva
    Proceedings of Encontros Blender 2015.
     
  • A New Methodology of Design and Development of Serious Games
    André F. S. Barbosa, Pedro N. M. Pereira, João A. F. F. Dias, and Frutuoso G. M. Silva
    International Journal of Computer Games Technology, Volume 2014, Article ID 817167, 8 pages, 2014.
     
  • Interactive visualization of 3D models in WebGL
    Ricardo Pesqueira and Frutuoso Silva
    Comunicações do INForum 2013, Sessão de Computação Gráfica, pp.76-83, 2013.

  • Iris Biometrics: Synthesis of Degraded Ocular Images
    Luís Cardoso, André Barbosa, Frutuoso Silva, António Pinheiro, and Hugo Proença
    IEEE Transactions on Information Forensics and Security, Vol. 8, No. 7, July 2013.

  • Gamágio: A Game For Plagiarism Prevention
    Andreia Ferreira and Frutuoso Silva
    Proceedings of Videojogos 2013.
     
  • O Blender em apoio ao ensino da animação 3D
    Frutuoso Silva
    Conferência Blender PT 2013.

  • Clean World
    Pedro Pereira, André Barbosa, David Casteleira, João Dias, and Frutuoso Silva
    Proceedings of Videojogos 2012, Demo, 2012.
     
  • MSQUASH - An Exergame using the Playstation Move Controller
    Mauro F. M. Ferrão, Kelly O'Hara and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of GRAPP 2012, pp.480-484, 2012.
     
  • Serious Games - Design and Development of OxyBlood
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of 8th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology (ACE’2011), pp.15:1-15:8, 2011.

  • Design and Development of Rocky – The Math Cat
    André F. S. Barbosa, Pedro Pereira, João Dias, Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of Videojogos 2011, pp.1-10, 2011.

  • Rocky – The Math Cat
    André F. S. Barbosa, Pedro Pereira, João Dias, Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of Videojogos 2011, Demo, pp.1-2, 2011.

  • Oxyblood - A serious game in WebGL
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of First Iberian Workshop on Serious Games and Meaningful Play (SGaMePlay'2011), pp.221-224, 2011.

  • Augmented Reality for Web - A new interaction method without markers
    Luis F. A. Silva and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of SIACG 2011, pp. 183-188, 2011.

  • Wiiplay: Avaliação da interacção
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva 
    Actas do Interacção 2010, pp. 181-188, 2010.

  • Augmented Reality Without Markers
    Luis F. A. Silva and Frutuoso G. M. Silva
    Actas do Interacção 2010, pp. 189-192, 2010.

  • Interactive Projections in Classroom
    Vasco M. A. Santos and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of the 13th IASTED International Conference on Computers and Advanced Technology in Education (CATE 2010), pp. 54-59, 2010.

  • Castle Defender
    André F. S. Barbosa, Abel J. P. Gomes e Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of Videojogos 2010, pp.211-212, 2010.

  • Projecções Interactivas na Sala de Aulas
    Vasco M. A. Santos and Frutuoso G. M. Silva
    Actas do INForum 2010 - Sessão de Computação Gráfica, pp. 341-352, 2010.

  • Teaching Animation in Computer Science
    Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of SIGGRAPH ASIA'09: ACM SIGGRAPH ASIA 2009 Educators Program, pp.1-6, 2009.

  • WiiPlay: A New Gameplay Concept
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of Videojogos 2009, pp.109-118, 2009.

  • WiiPlay: A 3D Third Person Game in XNA
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology (ACE 2009), Poster, pp.425-426, 2009.

  • BEDS: Uma Estrutura de Dados para Malhas Triangulares
    Frutuoso G. M. Silva and Abel J. P. Gomes
    Actas do 17º Encontro Português de Computação Gráfica, pp.63-71, 2009.

  • WiiPlay: A XNA Third Person Game
    André F. S. Barbosa and Frutuoso G. M. Silva
    Actas do 17º Encontro Português de Computação Gráfica, Poster, pp.325-326, 2009.

  • A Nonoriented, Nonmanifold Boundary Representation for Geometric Applications
    Frutuoso G. M. Silva and Abel J. P. Gomes
    Journal of Graphics Tools, 13(3), pp.15-33, 2008.

  • Jogos em Dispositivos Móveis: OpenGL ES vs. M3G
    Andreas R. Silva and Frutuoso G. M. Silva
    Proceedings of Digital Games, Poster, pp.183-184, 2008.

  • Compression and Progressive Visualization of Geometric Models
    Frutuoso Silva and Pranjul Yadav
    Proceedings of 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision - WSCG 2008 Communications papers, pp.71-78, 2008.

  • Quality Perception of Simplified Models: NSA vs. QSLIM 
    Frutuoso Silva and Samuel Silva
    Proceedings of 3rd International Conference on Computer Graphics Theory and Applications - GRAPP 2008, INSTICC Press, pp.74-79, 2008.

  • Comparação entre os algoritmos de simplificação NSA e QSlim usando a ferramenta PolyMeCo
    Samuel Silva, Joaquim Madeira, Frutuoso Silva and Beatriz Sousa Santos
    Actas do 15º Encontro Português de Computação Gráfica, pp.107-116, 2007.

  • Esquema de Multiresolucão para Aplicações Geométricas em Tempo Real  
    Rui Rodrigues, José Morgado, Frutuoso Silva, and Abel Gomes 
    Actas do 15º Encontro Português de Computação Gráfica, pp.117-124, 2007.
  • Malhas Poligonais Multiresolução
    Frutuoso Silva
    Actas do 13º Encontro Português de Computação Gráfica, pp.173-178, 2005.
  • Interactive editing of multiresolution meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Proceedings of II Symposium Ibero-American in Computer Graphics (SIBGRAPI/SIACG), IEEE Computer Society Press, pp.202-209, 2004.

  • Normal-based simplification algorithm for meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Proceedings of Theory and Practice of Computer Graphics (TPCG 04), IEEE Computer Society Press, pp.211-218, 2004.

  • A b-rep data structure for polygonal meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Revista VIRTual (ISSN: 0873-1837)- Special edition "Advances in Computer Graphics in Portugal", Adérito Marcos and Miguel Salles Dias (eds.), 2004.

  • Interactive editing of arbitrary sub-meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Proceedings of Computer Graphics International (CGI'2003), IEEE Computer Society Press, pp.218-221, 2003.

  • AIF - A data structure for polygonal meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Proceedings of Computational Science and Its Applications - ICCSA 2003, LNCS Vol. 2669, part III, V. Kumar, M. Gravilova, C. Tan and P. L’Ecuyer (eds.), Springer-Verlag Press, pp.478-487, 2003.

  • Adjacency and Incidence Framework - A data structure for efficient and fast management of multiresolution meshes
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Proceedings of GRAPHITE 2003 - International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques in Australasia and South East Asia, ACM Press, pp.159-166, 2003.

  • AIF - Uma estrutura de dados B-rep para modelos Poligonais
    Frutuoso Silva and Abel Gomes
    Actas do 12º Encontro Português de Computação Gráfica, pp.1-7, 2003. (in Portuguese)

  • 3D Virtual Environments for Ship Manoeuvring Simulation
    Frutuoso Silva, C. Guedes Soares
    Compit'2000, Proceedings of 1st International Euro Conference on Computer Applications and Information Technology in Marine Industries, pp.438-448, 2000.

  • System for Oil Spill Prediction
    Soares, CG., Sebastiao, P., Silva, F.
    Hydrosoft 2000 - 8th International Conference on Hydraulic Engineering Software
    Editors: Blain WR, Brebbia CA, WATER STUDIES SERIES, 7, pp.217-226, 2000.

  • Sistema de Previsão da Evolução de Manchas de Hidrocarbonetos na ZEE
    Silva F.M., Sebastião, P., Carneiro, C. and Guedes Soares C.
    O Mar e os Desafios do Futuro, C. Guedes Soares e J. Beirão Reis (Eds.), Edições Salamandra Lda, Lisboa, pp.371-386, 2000. (in Portuguese)

  • Sistema de Simulação da Manobra de Navios
    Silva, F.M., Sutulo, S. and Guedes Soares C.
    O Mar e os Desafios do Futuro, C. Guedes Soares e J. Beirão Reis (Eds.), Edições Salamandra Lda, Lisboa, pp.231-246, 2000. (in Portuguese)

  • Sistema de Previsão e Visualização da Evolução de Derrames de Hidrocarbonetos no Mar
    F. Silva, P. Sebastião e C. Guedes Soares
    Segurança, Qualidade e Meio Ambiente nas Indústrias Marítimas, C. Guedes Soares e A. Mira Monerris (Eds), pp.34.1-34.14, 1997. (in Portuguese)